Teknoloji

Tablet Satışları Yüzde 11 Düştü! İşte Zirvedeki Markalar

2023 yılının son çeyreğine ilişkin küresel tablet satış raporu hazırlandı. Rapora göre reyonda yüzde 11 oranında azalma yaşanırken, markalardaki değişim dikkat çekti.

Canalys’in dünya çapında tablet satışı konusunda beklenen çalışması tamamlandı. Küresel ölçekte hazırlanan bu rapor, bölümün geleceğine dair değerli mesajlar taşıyor ve aynı zamanda 2024 yılı için öngörüler yapılmasına da olanak sağlıyor. Rapora göre küresel tablet satışları 2023 yılının 4. çeyreğinde %11 oranında azaldı. Bu düşüşe rağmen Huawei’nin satışlarındaki artış dikkat çekti.

Yıllık Azalış Yüzde 10 Oldu

Son çeyrek raporlarının açıklanmasıyla birlikte tablet sektörü 2023 yılını yüzde 10 düşüşle kapattı. Yıl boyunca 135,3 milyon cihaz satılırken, 2011’den bu yana en düşük rakamların 2023’te yaşandığı anlaşıldı. Raporda, özellikle tatil dönemine rağmen son çeyrekte satışlarda artış beklendiği ancak özellikle vurgulandı. beklentilerin altında kalan şube düşüşten kurtulamadı.

2024 yılı için ortaya atılan iddialarda ise TCL, Lenovo ve özellikle bazı ülkelerin toplu alım yapacaklarını açıklaması nedeniyle bir toparlanma sürecinin başlaması bekleniyor. Üstelik iPad serisinin 2024 yılına kadar yenileneceğinin düşünülmesi de tablet segmenti açısından umut veriyor.

Tablet Satışları Yüzde 11 Düştü! İşte Zirvedeki Markalar

Apple Zirvedeki Konumunu Korudu

Tablet satışlarının marka bazlı analizinde ise Apple zirvedeki yerini korumaya devam etti. 14,8 milyon iPad satışı gerçekleştiren Apple, en çok tablet modeli satan marka olarak fark yarattı. Ancak Apple’ın satışlarında bir önceki yıla göre yüzde 24 oranında düşüş yaşandı. İkinci sırada Apple’ın segmentteki en büyük rakibi Samsung yer aldı. Samsung 6,8 milyon cihaz satarken yıllık bazda yüzde 10,5’lik bir düşüş yaşadı. Listedeki en büyük atılımlardan biri Huawei’den geldi. Çünkü şirket 2,8 milyon cihaz sattı ve 2022 yılının aynı dönemine göre yüzde 95,4 büyüme elde etti. Lenovo 2,6 milyon satışla, Amazon ise 2 milyon satışla ilk beşte yer aldı. Son çeyrekte elde edilen bu rakamlar, markaların düşüşe rağmen etkileyici satışlara imza attığını gösteriyor. Ancak markaların 2024 yılında yeni modelleriyle daha fazla satış yapması bekleniyor.

2024 yılı ilk çeyrek raporlarının açıklanmasıyla tablet bölümünün yıl boyunca nasıl bir performans sergileyeceği netleşecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu